De volgende stappen zijn bedoeld om u door het GraydonCreditsafe-proces te leiden bij het opvragen van uw persoonlijke gegevens.
Onder de Data Protection Act 2018 hebben individuen het recht om organisaties te verzoeken om toegang tot de informatie die over hen wordt bewaard. Dit recht staat bekend als een SAR'Subject Access Request, u kunt dit recht op elk moment uitoefenen.
Voordat u een SAR indient bij GraydonCreditsafe:
We vragen u ervoor te zorgen dat u hebt geprobeerd de kwestie op te lossen met ons ervaren support-team, of een vraag/klacht hebt geregistreerd en ons de gelegenheid heeft gegeven om alles wat we mogelijk verkeerd hebben gedaan te onderzoeken en te corrigeren.
- Als u deze stappen hebt gevolgd en nog steeds van mening bent dat de informatie onjuist is, of als u enige informatie wilt verifiëren, dan hebben we een SAR-formulier nodig dat u hier kunt vinden .
Belangrijke informatie die u nodig heeft voordat u een SAR indient:
- U moet ervoor zorgen dat uw verzoek schriftelijk is
- Er wordt voldoende informatie verstrekt om ons in staat te stellen:
- Identificeer uw account
- Geef voldoende informatie zodat we de exacte informatie kunnen vinden waar u om vraagt
- Twee vormen van identificatie (deze informatie moet een vorm van foto-identificatie bevatten, zoals een rijbewijs).
- Totdat we deze informatie hebben ontvangen, kunnen we uw verzoek niet behandelen.
- We hebben 1 maand na ontvangst van uw verzoek (SAR) om de gevraagde informatie te verstrekken, we zullen echter proberen zo snel mogelijk op u te reageren.
*GraydonCreditsafe neemt niet alle telefoontjes naar ons op. Gespreksopnamen worden over het algemeen 60 dagen bewaard, hierdoor is het specifieke gesprek dat u mogelijk aanvraagt niet altijd beschikbaar.